Marka Değerleme
Marka değeri, bir markanın finansal değerini ve tüketicilerin markaya yönelik algısını ifade etmektedir. Bir markanın değeri genellikle markanın tanınırlığına, itibarına, pazar payına, müşteri sadakatine, kalite algısına ve diğer faktörlere bağlıdır. Marka değerleme, belirli bir zamana ait veri analizine ve varsayımlara dayalı olarak markanın parasal değerinin belirlenme süreci olarak tanımlanabilir.
Marka değerleme raporu,
- lisans/devir anlaşması yoluyla marka kullanım hakkını verecek olan bir şirketin alacağı bedelin belirlenmesine,
- şirket satın almaları ve birleşmelerinde marka değerinin tüm taraflar açısından uygun bir şekilde belirlenmesine,
- marka yönetimine, marka politikalarının belirlenmesine, marka portföy yönetimine, pazarlama stratejilerinin belirlenmesine ve pazarlama bütçesinin dağılımına
Markaların somut değerinin belirlenmesi, finansal analiz, devir, birleşme ve satın alma gibi işletmeler için önemli olan stratejik kararların daha bilinçli alınmasına yardımcı olmaktadır.
Ayrıca, bu rapor lisans anlaşmalarının sağlanması ve ortaklıkların müzakere edilmesi için bir referans noktası oluşturmaktadır. Böylece hem marka sahibinin hem de potansiyel lisans sahibinin/ortağın çıkarlarının korunduğu anlaşmalara varılmasına yardımcı olmaktadır.